19 Mart 2013 Salı

FLORANSA

Roma'dan sonra ikinci durağımız Floransa yani Firenze :) Biz 5 günlük Roma turu olarak İtalya'ya gittik.Ancak 3 günü Roma'ya ayırdık.Bir günü Floransa-Pisa diğer günü Napoli-Pompei olarak değerlendirdik.Floransa-Pisa arasında hızlı trenlerle 10 dk ya da 30 dk gibi kısa bir sürede yolculuk yapabilirsiniz.(Tren çeşidine göre süre değişiyor) Bu yüzden iki şehri aynı gün gezebiliriz diye plan yapıp sabahın 6 buçuğunda çıktık yola.Roma'dan hızlı trenle ilk olarak sonraki yazımda anlatacağım Pisa'ya geçtik.Pisa'da kısa bir turum ardından hızlı trenle Floransa'ya geldik.Hızlı tren ücretleri saate ve tren çeşidine göre çok değişiyor.Ama genelde sabah ilk trenler çok erken bir saat olduğu için sanırım daha uygun fiyatlı oluyor.İtalya'ya kadar gidip uyumayacağınıza göre ilk tren fiyatlarını araştırın derim.

İtalya denildiğinde aklınıza gelen yerel,kültürel hangi görüntü varsa o yerler Pisa ve Floransa bence.Roma daha turistik bir yer gibi geldi bana.Ama Floransa yıllardır hiç değişmemiş gibi.Üstteki resimde arkamda gördüğünüz köprü üzerindeki evler mesela.Köprü sanırım orta çağda yapılmış ve o dönemden beri kullanılıyormuş.
Alttaki resim ise Floransa sokaklarından bir görüntü.

Ve Floransa'da en çok merak etiiğim yer olan Santa Croce Basilikası. Bizim yıllarca duyduğumuz matematik, geometri ya da sanat dallarında ünlü olan bazı isimlerin mezarları bu basilikada.Trenden iner inmez heyecanla bu yeri aramaya koyulduk.Elimizde harita olunca ve her yerde sokak adı yazdığı için pek zorlanmadan bulduk burayı.Dışarıdan da gayet ihtişamlı duran bir yapı.Ancak burası aslında dini bir mekan olduğu için kılık-kıyafete dikkat etmeniz gerekiyor.Omuzu açıkta bırakan ya da dizlerinizi gösteren giysilerle bu basilikaya giremiyorsunuz.

Kimlerin mezarı burada derseniz ilk isim Michelangelo

İkinci ve benim için en önemlisi Galileo Galilei :) Evet Dünyanın Güneş etrafında döndüğünü söylediği için kilise tarafından yargılanan ismin mezarı şu an da bir basilikada.

Bunların dışında bir çok tanıdığınız ismin mezarları da burada.Daha detaylı araştırmak isterseniz vikipedi de isimler tek tek açıklanmış.

Floransa deyince akla ilk gelen yer tabiki Duomo Katedrali.İçine girip gezebileceğiniz bölümleri var ancak bizim zamanımız kalmadığı için gezememiştik. Size tavsiyem detaylı olarakFloransa'yı gezmek istiyorsanız 1 gün asla yetmez.2 gün belki ama tek başına bir gezi sebebi Floransa.

Bu yerlerin dışında; Michelangelo'nun meşhur Davut Heykeli'nin de bulunduğu Akademi Galerisi ve gezilebilecek bir çok müze var.İtalyan sanatı ve tarihi nasıldı neler vardı görmek istiyorsanız mutlaka Floransa'ya uğrayın